A rendszer egységes funkcionalitást biztosít a nyugdíjpénztári adminisztráció, pénzügy, könyvelés, kontrolling, ügyfélszolgálat, befektetés-kezelés, iktatás, szolgáltatás és tagdíjkezelés munkacsoportjai számára. A mintegy 50 előre kidolgozott, azonban szükség esetén módosítható, rendszerben tárolt munkafolyamat lefedi a pénztári ügymeneteket (belépés, átlépés, szolgáltatás igénylés, elszámolás stb.). A rendszer gyors és kiszámítható ügymenetet, hatékony feladatkiosztást és feldolgozást biztosít, mivel az ügyintézők konkrét ügyekhez kapcsolódó feladatokat kell elvégezzenek, amely pontos és hibamentes nyilvántartást, magas színvonalú, azonnali ügyfélkiszolgálást eredményez. Az ügyintézők, felhasználók számára a rendszer kezelése, logikus, webes felhasználói felületeken történik. Az INGRID használata jelentős munkaerőmegtakarítást eredményez, amivel költségmegtakarítás érhető el. Az átgondolt logikai felépítés lehetővé teszi a rugalmas és gazdaságos követését a jogi és üzleti környezet változásainak.
Az INGRID egy olyan integrált rendszer, amely önálló, egymástól független alrendszereket von össze egy összefüggő, egységes rendszerré, amelyben közös felhasználói felületen minden funkcionalitás összpontosítva, folyamatában egymáshoz kapcsoltan található meg. Egyes alrendszerek, illetve az azokat alkotó modulok esetenként, önállóan is alkalmazhatóak a pénztárak számára, bővítve meglévő rendszerük funkcionalitását, hatékonyságát.
A rendszer - az egységes koncepció szerint - teljes mértékben munkafolyamat és feladat alapú, minden ügyintézői és vezetői tevékenység részfeladatokra bomlik, amelyek automatikusan kerülnek szétosztásra és ütemezésre a különböző szerepkörökkel ellátott munkacsoport tagjai között. A fenti megközelítés biztosítja azt, hogy a pénztár belső működése optimalizálható, nyomon követhető legyen, továbbá mérhetővé váljon az egyéni és kollektív teljesítmény. A munkafolyamatok, és a teljes rendszer működése pénztáranként, egyedileg testreszabható, igény szerint módosítható.